Case: State-of-the-art offertes maken met gegevens uit CRM

De Case

Voor een van onze klanten hebben wij een probleem opgelost op het gebied van offertes maken. Deze klant stelt zeer uitgebreide offertes op die op maat gemaakt zijn per eindklant. Geen project is hetzelfde, de offertes dus ook niet. Daarnaast worden in de offerte o.a. foto’s getoond van de situatie bij de eindklant.

Het probleem hierbij is dat de klant veel tijd kwijt is met het opstellen van de offerte. Aan CRMprofs is gevraagd om een oplossing.

De Oplossing

offerte analyse

Voor deze klant is een online offerte-tool ingericht die werkt met Templates.

Het proces start direct vanuit CRM. Vanuit de Opportunity wordt een offerte gegenereerd. De gebruiker kiest hierbij één van de templates die vervolgens gevuld wordt vanuit de gegevens uit het CRM. Daarna kan de gebruiker aanpassingen doen. Denk hierbij aan het aanpassen van teksten, het invoegen of verwijderen van standaard blokken en het aanpassen van prijs tabellen. Rekenfouten behoren hiermee tot het verleden.

 

Als kers op de taart krijg je een seintje elke keer zodra de eindklant de offerte bekijkt. Goed moment om te bellen, wellicht 😉

Een analyse geeft aan hoeveel tijd en hoeveel keren een bepaalde pagina wordt bekeken. Ook handig om te weten!

De eindklant kan online ondertekenen en zelfs in de offerte nog enkele zaken aangeven. Denk hierbij aan aangeboden opties en/of keuzes. Nooit meer onduidelijkheid over wat precies met de eindklant is overeengekomen.

De offerte tool werkt naadloos samen met een aantal CRM oplossingen.

Meer weten?

Bel 0348-786789 of mail info@crmprofs.nl

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Sluit Menu