Door Corona-maatregelen zitten we massaal thuis te werken. Maar hoe zit dat met de vaste telefonie. Alles doorverbinden naar mobiele nummers kan natuurlijk, maar heeft veel nadelen. Om te beginnen kost het doorverbinden extra geld vanwege de gesprekskosten van de zaak naar de mobiele telefoons. Ook lukt het niet om bij uitgaande gesprekken het (algemene) bedrijfsnummer te gebruiken als caller-ID. Gesprekken doorverbinden kan op zich wel, maar is bewerkelijk.
Dit is hoe het beter kan:
Wij maken gebruik van een virtuele telefooncentrale in de cloud. Deze is binnen enkele uren opgezet en ingericht.
De routering (belplan) kan eenvoudig worden opgezet en aangepast d.m.v. een gebruiksvriendelijke interface. Programmeerkennis is niet nodig. Slimme routeringen zijn mogelijk, zoals routering op basis van (een deel van het) telefoonnumer, tijdstip, etc.
Inkomende en uitgaande gesprekken
Inkomende gesprekken op de vaste lijn worden afgeleverd op de mobiele telefoon via een speciale app. Het maakt dus niet meer uit waar je medewerkers zich bevinden, zolang ze maar verbonden zijn met het internet via Wifi of mobiel internet. En wie is dat tegenwoordig niet 🙂
Via deze app worden ook de uitgaande gesprekken gedaan, waarmee gelijk het CallerID van de organisatie wordt meegestuurd. Niet iedere gebelde hoeft immers je mobiele nummer te zien.
De app is goed geïntegreerd met de mobiele telefoon waardoor alle inkomende en uitgaande gesprekken gewoon terug te vinden zijn op de plek die je al gewend bent. Doorverbinden is uiteraard geen probleem meer.
Heeeeel veeeeel extra's!
Tot slot; de virtuele centrale komt met heel veel extra oplossingen. Zo is in een overzichtelijk dashboard te zien welke collega’s bereikbaar zijn of in gesprek zijn.
Best handig voor werkgevers om te zien of thuiswerken werkt 😉
Oh, en..gesprekken kunnen eventueel automatisch worden opgenomen.
Conference box
Oké, nog eentje dan….het opzetten van een conference box, al-dan-niet beveiligd met een pincode is in enkele clicks opgezet.