Sugar10 is gearriveerd!

En deze mijlpaal bevat weer veel nieuws. Hieronder de highlights die we vanuit CRMprofs hebben geselecteerd.

Nieuwe release naamgeving

SugarCRM groeit nog steeds hard en is echt een wereldwijd bedrijf aan het worden met klanten op elk continent en in elke tijdzone. Daarom hebben ze besloten de “westerse” seizoenen gedag te zeggen in de naamgeving van hun versies. In plaats van een “Spring ’20 release” is er overgegaan naar een kwartaalindeling. Onder het motto keep it short and simple is daarmee de aanduiding vanaf nu in het volgende formaat: Sugar Q2 2020 (10.0)

Verbeterde Tile View nu ook bij Leads

De Tile View is een drag & drop interface die data visueel fraaier presenteert en waarmee het ook makkelijker is om de status van Cases, Taken, Opportunities – en sinds versie 10 ook Leads – bij te werken. Deze functionaliteit werd door SugarCRM geintroduceerd in de hier vooraf gaande release en bevat nu ook de mogelijkheid om custom velden toe te voegen aan de headers EN om vanuit de Tile View het conversieproces te starten! Hiermee is het aantal handelingen verminderd en werkt het simpelweg soepeler. Maar er is meer….

Revenue Line Items nu direct aan te maken tijdens Leadconversie

Het converteren van Leads is altijd een belangrijke stap in het Salesproces. Vanaf dit moment in de customer journey is de interesse van de potentiele klant serieuzer geworden en kan de lead worden getransformeerd tot Account, Contact en Opportunity. Voorheen moesten gebruikers vaak nog als extra stap losse Revenue Line Items aan de Opportunity toevoegen NA de conversie. Aangezien dit extra handelingen vergde en op een andere plek leverde dit vaak frustratie en soms onvolledige data op. Vanaf nu is dit probleem gelukkig opgelost en kan TIJDENS de conversie reeds een RLI aangemaakt worden.
 
In onderstaand filmpje demo’en we het proces van bovenstaande 2 punten
Samengevat de 3 belangrijkste punten:
  1. Tile View nu ook bij Leads bruikbaar
  2. Converteren direct mogelijk vanuit Leads Tile View
  3. RLI aanmaken direct mogelijk tijdens conversieproces

Compactere weergave en andere usability verbeteringen

  • De labels van velden kunnen nu naast ipv boven het invulgedeelte geplaatst worden. Dit is zelfs vanaf nu standaard het geval -> Uit usability testen is gebleken dat de meeste mensen dit fijner vinden werken.
  • Lege velden worden aangegeven middels arcering. “Pills” worden dit genoemd door Sugar. -> Dit geeft een visuele cue aan gebruikers om aan te geven waar data nog incompleet is.
  • RecordView Dashlet toegevoegd aan Sidebar -> Hiermee kan bijvoorbeeld bij een Contactpersoon snel een visitekaartje-achtig snapshot van een Organisatie worden getoond. Dit scheelt klikken / scrollen.
  • Kleurstelling van grafieken verbeterd -> Er is nu meer contrast wat er fijner uitziet.
  • Preview scherm editbaar EN door admins nu ook in te delen -> vooorheen was dit een vaste volgorde waaraan niet gesleuteld kon worden.
 

Compliance, Compatibility en Catalogus

  1. Support voor de Microsoft Edge browser -> Chrome en Firefox zijn nog steeds het meest in gebruik is onze ervaring, maar bij sommige vaak grotere organisaties is deze Microsoft / de Edge browser een afgedwogen keuze i.v.m. IT werkplekbeheer
  2. AVG verbetering -> er wordt nu toestemming gevraagd voor het plaatsen van cookies bij de eerste keer inloggen
  3. De Productcatalogus is nu ook ontsloten voor eindgebruikers -> voorheen konden alleen admins zaken indelen, beheren en rapporteren