Nieuw in Sugar Sell versie 9.3 – abonnementen

Nooit meer per abuis abonnementsverleningen van je klant mislopen?
SugarCRM heeft de oplossing!

De nieuwe versie van Sugar Sell (Vanilla 9.3.0) beschikt over een nieuwe functie die automatisch een nieuwe opportunity aanmaakt zodra deze één of meer producten bevat die gekenmerkt zijn als Abonnement.

Dit werkt als volgt:

Het betreffende product moet worden gekenmerkt als Renewable Service. Je geeft hierbij aan wat de abonnementstermijn is.

 

Vervolgens maak je een opportunity aan waaron dit product wordt aangeboden.

 

Zodra de opportunity op Closed Won wordt gezet, wordt automatisch een nieuwe opportunity aangemaakt, waarbij de Expected Close Date aansluit op de einddatum van het product. (= Expected Close date van de originele opportunity + Service Duration)

 

In de Renewals Console houd je inzicht in welke Abonnementen binnenkort verlopen. Je kunt zowel op Accounts niveau als op Opportunity niveau je verleningen beheren.


Conclusie:

Renewals Console is een mooie aanvulling in SugarCRM. Voorwaarden om dit te gebruiken is dat je werkt met de laatste versie (9.3) van SugarCRM en specifiek Sugar Sell On-Demand, ofwel, gehost door SugarCRM. Voor On-premise is deze functie op dit moment nog niet beschikbaar. Daarnaast is het vereist dat je bij je Opportunities Setting ingesteld hebt dat je gebruik maakt van Opportunities and Revenue Line Items.

Mocht je in je implementatie niet voor deze instelling hebben gekozen, maar wil je toch een oplossing voor abonnementen beheer, aarzal dan niet om contact met ons op te nemen. SugarCRM is immers zo flexibel dat er altijd wel een alternatieve oplossing te vinden is.

CRMprofs implementeert en beheert al bijna 12 jaar CRM oplossingen bij organisaties in uiteenlopende branches. Vanuit het centraal gelegen kantoor in Woerden op 2 minuten afstand van de A12, zijn klanten snel bereikt. CRMprofs is Authorized SugarCRM partner.

Marco Moen – CRM consultant CRMprofs BV