Wat zijn de voordelen van een CRM systeem voor de:

Account manager

  • Ik wil altijd en overal toegang tot mijn klant data.
  • Ik wil mijn opportunities tijdig opvolgen.
  • Ik wil geen tijd kwijt zijn aan rapporteren.
 
shutterstock 1105236110

Welke voordelen biedt een CRM systeem voor jou als accountmanager

Als accountmanager vind je waarschijnlijk de volgende dingen belangrijk:

1- je wil niet te veel tijd kwijt zijn aan het vastleggen van je activiteiten
2- rapportages moeten met een druk op de knop (of zelfs minder) te maken zijn
3- klant data moet snel beschikbaar zijn, liefst op je mobile devices.

Activiteiten

Als accountmanager wil je maximale aandacht kunnen geven aan je klanten. Dat je tijd moet maken voor administratie daarvan ben je je natuurlijk bewust, maar vastleggen van klantbezoeken, calls, mails moet zo efficient mogelijk gebeuren.

Een klant bellen vanuit je CRM zodat de call automatisch wordt vastgelegd, helpt je enorm zodat je meer tijd overhoudt voor je klant.

crm apps op je mobiel

Rapportages

Maandelijkse, wekelijkse of soms zelfs dagelijkse sales rapportages vragen veel van je kostbare tijd. Doordat vastlegging zo eenvoudig is geworden dat het onderdeel is geworden van je dagelijkse activiteiten is een rapport met één druk op de knop beschikbaar. Een aantal CRM systemen gaat zelfs nog een stap verder. Zij bieden de mogelijkheid om rapporten automatisch te versturen op een vast moment.

‘CRM at your fingertips’

Nog even de laatste stand van zaken checken voordat je je meldt bij de poort van de klant? Check je mobile device voor alle relevante informatie. Laat je niet verrassen!

mobile crm