SUGARCRM NEEMT SALESFUSION OVER

Tot voor kort waren de mogelijkheden van digitale marketing begrensd door technologische beperkingen. Met name de koppeling tussen customer relationship management, e-mailmarketing en marketing automation verliep vooralsnog moeizaam. Grote CRM-partijen spelen hier op in door innovatieve IT-dienstverleners over te nemen. Zo is Marketo sinds 2018 in handen van Adobe en heeft Salesforce onder andere in 2016 Demandware en in 2018 MuleSoft overgenomen. En nu heeft SugarCRM de overname van Salesfusion bekendgemaakt.

SugarCRM

Craig Charlton, chief executive officer van SugarCRM, heeft zijn klanten voorafgaand aan de bekendmaking van de overname allemaal geïnformeerd met een persoonlijk bericht. Hij beschrijft Salesfusion daarin als een toonaangevende leverancier van oplossingen voor marketing automation, die door het gerenommeerde onderzoeksinstituut Gartner wordt erkend voor leadmanagement in het gezaghebbende Gartner Magic Quadrant.

Salesfusion

“De toevoeging van de krachtige technologie voor marketing automation van Salesfusion aan het CRM-platform van SugarCRM maakt een ongeëvenaarde en uitgebreide oplossing voor klantbeleving mogelijk”, stelt Craig Charlton. “De geïntegreerde oplossing wordt aangedreven door een uniforme klantendatabase die diepgaande klantinformatie biedt om relevant en gepersonaliseerd engagement mogelijk te maken.”

Platform

“Dit stelt ondernemingen wereldwijd in staat om ervaringen te creëren die de vraag vergroten, inkomsten genereren, een superieure klantenzorg bieden en de loyaliteit vergroten op een mobile-first platform dat klantbelevingsbeheer eenvoudig en voor iedereen toegankelijk maakt. De uitgebreide oplossing voor marketing automation van Salesfusion is ontworpen om de efficiëntie en productiviteit van marketing te optimaliseren.”

Koppeling

“Met een set krachtige tools voor het bouwen van zeer intuïtieve campagnes, geavanceerde automatisering en superieure rapportage richt Salesfusion zich op wat voor marketeers het belangrijkst is: het stroomlijnen van het maken van campagnes, het begrijpen van het engagement, het verbeteren van de conversie en het genereren van inkomsten. Concreet betekent deze samenvoeging een krachtige koppeling tussen CRM en marketing automation.”

Dienstverlening

“Deze acquisitie is een nieuwe stap richting tot onze missie om echt gedifferentieerde, markt-gestuurde oplossingen voor de beleving van klanten te creëren. Om dit mogelijk te maken, verhogen we onze investeringen in engineering om de integratie van de oplossingen te versnellen en nieuwe mogelijkheden te ontwikkelen die een uniek en aantrekkelijk concurrentievoordeel opleveren. De overname is ook tekenend voor onze paradigmashift van CRM naar customer experience.”

Bron: techtalk.nl