Welk cijfer geef jij je Sales dashboard?

Stel, je hebt je CRM op volle toeren draaien. Je start dan uiteraard je dag met een blik op je Sales Dashboard. Mooie KPI’s die je inzicht geven in de actuele stand van zaken en de te verwachten deals, slagingskans en te verwachten omzet voor deze periode.

Utopie of realiteit?

Wij zien in organisaties veelal een overvloed aan informatie. Deze informatie komt in de vorm van allerlei geplande en ongeplande rapporten die (hopelijk) uit CRM komen. En of dat nog niet genoeg is, zwerven er ook nog Excel files rond met extra waarheden,. Herkenbaar?

De 3 vragen voor als je op vakantie bent

Stel, je bent op vakantie. Lastig in deze Corona tijden, maar stel. Je belt naar de zaak om te vragen hoe het gaat met de Sales, en je mag maar 3 vragen stellen. Welke 3 vragen stel je dan?

Less is more

De kracht van een goed Dashboard is:

1) dat dit de enige waarheid is, ofwel “single point of truth”
2) dat er een regelmatig tempo is (frequentie) waarop de KPI’s worden bekeken en besproken. De cijfers gaan zo ‘leven’
3) dat het aantal KPI’s wordt beperkt. Less is more.
4) dat de KPI’s met meerdere lagen in de organisatie worden gedeeld, zodat iedereen naar hetzelfde kijkt

Heb je het gevoel dat je Dashboard wel een upgrade kan gebruiken of heb je zelfs nog helemaal geen Sales Dashboard, neem dan zeker contact met ons op! info@crmprofs.nl of bel naar 0348-786 789.